Kerajaan bakal agihkan dekoder MYTV percuma kepada 2.2 juta penerima BR1M

Kerajaan bakal agihkan dekoder MYTV percuma kepada 2.2 juta penerima BR1M - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kerajaan bakal agihkan dekoder MYTV percuma kepada 2.2 juta penerima BR1M, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kerajaan bakal agihkan dekoder MYTV percuma kepada 2.2 juta penerima BR1M
link : Kerajaan bakal agihkan dekoder MYTV percuma kepada 2.2 juta penerima BR1M

Baca juga


Kerajaan bakal agihkan dekoder MYTV percuma kepada 2.2 juta penerima BR1M

KERAJAAN bakal mengagihkan dekoder MYTV yang bercirikan televisyen terestrial digital (DTT) atau dikenali sebagai myFreeview kepada 2.2 juta isi rumah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) di seluruh negara.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, pemberian secara berperingkat itu akan diagihkan Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM).

“Ia adalah penambahan daripada dua juta dekoder yang diberikan MYTV Broadcasting Sdn Bhd sekali gus menjadikan 4.2 juta isi rumah mendapat dekoder,” katanya ketika berucap melancarkan Penyiaran Digital MyFreeview di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) di Kuala Lumpur, hari ini.

Hadir sama Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak serta Pengerusi Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) Datuk Ser Dr Halim Shafie.

myFreeView diwujudkan hasil pemindahan sistem analog ke siaran digital sepenuhnya yang memberi peluang kepada penonton menikmati resolusi gambar lebih baik dan jelas.

Pertukaran kepada TV digital itu adalah perubahan terbesar dalam sejarah penyiaran sejak televisyen berwarna diperkenalkan 39 tahun lalu dan ia juga selari dengan perkembangan global beralih kepada sistem analog dan era digital.

Sumber: Harian Metro

Loading...


✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2szSAXD

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first onKhabar Malaysia


Demikianlah Artikel Kerajaan bakal agihkan dekoder MYTV percuma kepada 2.2 juta penerima BR1M

Sekianlah artikel Kerajaan bakal agihkan dekoder MYTV percuma kepada 2.2 juta penerima BR1M kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kerajaan bakal agihkan dekoder MYTV percuma kepada 2.2 juta penerima BR1M dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/06/kerajaan-bakal-agihkan-dekoder-mytv.html

0 Response to "Kerajaan bakal agihkan dekoder MYTV percuma kepada 2.2 juta penerima BR1M"

Posting Komentar

wdcfawqafwef