Mudahnya Buat Nasi Impit Guna Plastik Aiskrim!

Mudahnya Buat Nasi Impit Guna Plastik Aiskrim! - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Mudahnya Buat Nasi Impit Guna Plastik Aiskrim!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mudahnya Buat Nasi Impit Guna Plastik Aiskrim!
link : Mudahnya Buat Nasi Impit Guna Plastik Aiskrim!

Baca juga


Mudahnya Buat Nasi Impit Guna Plastik Aiskrim!

Kita masih lagi berada dalam musim perayaan hari raya Aidilfitri walaupun ramai yang sudah mula bekerja sejak isnin lepas.

Kini hujung minggu pasti ramai yang sibuk memenuhi undangan rumah terbuka sempena hari raya dan kebanyakan tuan rumah menghidangkan nasi impit, kuah kacang dan rendang kepada tetamu.

Jika anda ingin membuat rumah terbuka, anda boleh membuat nasi impit sendiri menggunakan plastik aiskrim. Ia sangat mudah, cepat dan menjimatkan.

Cara-cara untuk membuatnya juga mudah untuk anda ikuti. Kami kongsikan bahan dan cara untuk membuat nasi impit menggunakan plastik aiskrim di bawah ini.

Bahan-bahan

Beras
Daun pandan
Air
Plastik aiskrim Malaysia

Cara-cara

– Cuci beras dan toskan sehingga kering.

Isi beras 1/3 atau separuh daripada bahagian yang nak diikat. (boleh juga menggunakan stapler)

Cucuk lubang pada plastik aiskrim menggunakan garfu.
Masukkan bekas plastik aiskrim yang diisi beras ke dalam periuk besar dan masukkan daun pandan sekali.

Rebus sehingga masak.
Tunggu sehingga sejuk sebelum dipotong.

sumber : http://ift.tt/2v5XoFr


First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel Mudahnya Buat Nasi Impit Guna Plastik Aiskrim!

Sekianlah artikel Mudahnya Buat Nasi Impit Guna Plastik Aiskrim! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Mudahnya Buat Nasi Impit Guna Plastik Aiskrim! dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/mudahnya-buat-nasi-impit-guna-plastik.html

0 Response to "Mudahnya Buat Nasi Impit Guna Plastik Aiskrim!"

Posting Komentar

wdcfawqafwef