Berlari 78 Kilometer Walaupun Berpuasa

Berlari 78 Kilometer Walaupun Berpuasa - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Berlari 78 Kilometer Walaupun Berpuasa, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Berlari 78 Kilometer Walaupun Berpuasa
link : Berlari 78 Kilometer Walaupun Berpuasa

Baca juga


Berlari 78 Kilometer Walaupun Berpuasa



DUBAI: Atlet sukan ekstrem Emiriyah Arab Bersatu (UAE), Max Calderan membuktikan ibadah puasa tidak menjejaskan aktivitnya untuk bersukan apabila melengkapkan cabaran berlari sejauh 78 kilometer.

Aktiviti larian itu menurut Calderan, bertujuan membuktikan semangat dan minda manusia tidak terhad selain menonjolkan kepentingan makanan dan minuman serta senaman sepanjang bulan Ramadan.

Katanya aktivti senaman seperti berlari dan berjalan perlu dilaksanakan antara waktu Zuhur dan berbuka puasa ketika berpuasa.

Ujarnya, laluan larian itu yang dimulakan pukul 3.56 pagi sehingga 7.07 petang, amat sukar.

"Rintangan pertama adalah untuk menyesuaikan suhu dan jarak bagi mengatasi dehidrasi.

"Sebaik tiba di penghujung cabaran, saya berasa sangat penat tetapi masih bertenaga seolah-oleh badan saya sedang 'dicuci'.

"Saya tidak dahaga atau lapar tetapi hanya sukar untuk bercakap kerana mulut saya terlalu kering," katanya. - Khaleej Times/mStar



✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rAhHtC

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first onKhabar Malaysia


Demikianlah Artikel Berlari 78 Kilometer Walaupun Berpuasa

Sekianlah artikel Berlari 78 Kilometer Walaupun Berpuasa kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Berlari 78 Kilometer Walaupun Berpuasa dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/06/berlari-78-kilometer-walaupun-berpuasa.html

0 Response to "Berlari 78 Kilometer Walaupun Berpuasa"

Posting Komentar

wdcfawqafwef