Kenapa Tengah Padang Ada Pokok?

Kenapa Tengah Padang Ada Pokok? - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kenapa Tengah Padang Ada Pokok?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kenapa Tengah Padang Ada Pokok?
link : Kenapa Tengah Padang Ada Pokok?

Baca juga


Kenapa Tengah Padang Ada Pokok?


PELAJAR di Sekolah Tinggi Yucai di Beijing, China perlu berhati-hati setiap kali bermain bola di padang sekolah mereka.

Ini kerana sepohon pokok berusia 100 tahun dibiarkan terus hidup di tengah-tengah padang sekolah yang diselenggara dengan baik itu.

Walaupun kedengaran pelik kerana membina padang bola sepak tanpa membuang pokok itu, pihak sekolah berkenaan sebenarnya tidak mempunyai pilihan.

Sekolah Tinggi Yucai dikelilingi pelbagai bangunan bersejarah dan kawasan terbabit merupakan satu-satunya lokasi yang sesuai dibangunkan untuk kemudahan padang bola sepak.

Sebelum padang itu dibina, pihak sekolah meminta kebenaran agar pokok yang dilabel sebagai khazanah negara kerana usianya, dipindahkan ke tempat lain.

Bagaimanapun proses pemindahan itu tidak dapat dilaksanakan kerana terlalu berisiko dan mereka meneruskan pembinaan padang di sekeliling pokok tersebut.

Menariknya, Sekolah Tinggi Yucai dibina di kawasan Taman Diraja Dinasti Qing dan Minq, dan menurut laporan Beijing News pokok itu merupakan tumbuhan paling tua di Beijing.

Bagi pelajar sekolah itu pula, mungkin mengecewakan bagi mereka kerana perlu bermain di padang yang mempunyai pokok, tetapi mereka sudah membiasakan diri dengan keadaan itu. - ODDITY CENTRAL


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rI6AAW

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first onKhabar Malaysia


Demikianlah Artikel Kenapa Tengah Padang Ada Pokok?

Sekianlah artikel Kenapa Tengah Padang Ada Pokok? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kenapa Tengah Padang Ada Pokok? dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/06/kenapa-tengah-padang-ada-pokok.html

0 Response to "Kenapa Tengah Padang Ada Pokok?"

Posting Komentar

wdcfawqafwef