Presiden Afrika Selatan Nafi Miliki ‘Istana’ Di Dubai

Presiden Afrika Selatan Nafi Miliki ‘Istana’ Di Dubai - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Presiden Afrika Selatan Nafi Miliki ‘Istana’ Di Dubai, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Presiden Afrika Selatan Nafi Miliki ‘Istana’ Di Dubai
link : Presiden Afrika Selatan Nafi Miliki ‘Istana’ Di Dubai

Baca juga


Presiden Afrika Selatan Nafi Miliki ‘Istana’ Di Dubai

PRETORIA – Presiden Afrika Selatan Jacob Zuma, menafikan laporan media tempatan kononnya beliau memiliki sebuah “istana” di Emiriah Arab Bersatu yang dibeli sebuah keluarga berpengaruh di negara teluk kaya-raya itu, menurut kenyataan pejabat Presiden.

Tuduhan rasuah berkenaan susulan terbongkarnya ribuan dokumen dan e-mel pada minggu lalu, sehari selepas beliau terselamat daripada undi tidak percaya pemimpin tertinggi partinya sendiri dan sekaligus memberikan lebih tekanan terhadap skandal yang membelenggunya.

Akhbar Sunday Times Afrika Selatan, melaporkan beberapa sumber memberitahu bahawa keluarga Gupta dikatakan membeli sebuah kediaman mewah berharga 330 juta rand ($25 juta), terletak di pinggir bandar Dubai untuk kegunaan selepas persaraan.

Bagaimanapun, akhbar berkenaan tidak menyatakan nama sumber namun difahamkan sumber adalah dalam kalangan mereka yang rapat dengan Zuma termasuk ahli perniagaan dan pegawai-pegawai kanan Kongres Kebangsaan Afrika.

Keluarga Gupta yang mempunyai kontrak perniagaan dengan syarikat milik Afrika Selatan, menerusi jurucakapnya turut menyangkal semua dakwaan yang dilemparkan terhadap keluarga ahli perniagaan kaya-raya kelahiran India itu.

“Presiden Zuma tidak memiliki apa-apa harta di luar Afrika Selatan dan tidak meminta sesiapa membelikan harta di luar negara untuk beliau,” menurut kenyataan pejabat Presiden dan menyifatkan laporan memiliki “istana” di Dubai adalah rekaan semata-mata.

Jelas kenyatan itu lagi, Presiden juga tidak menerima atau melihat sebarang e-mel sebagaimana yang dilaporkan.- BERNAMA

Loading...




✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rV8Buk

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first onKhabar Malaysia


Demikianlah Artikel Presiden Afrika Selatan Nafi Miliki ‘Istana’ Di Dubai

Sekianlah artikel Presiden Afrika Selatan Nafi Miliki ‘Istana’ Di Dubai kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Presiden Afrika Selatan Nafi Miliki ‘Istana’ Di Dubai dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/06/presiden-afrika-selatan-nafi-miliki.html

0 Response to "Presiden Afrika Selatan Nafi Miliki ‘Istana’ Di Dubai"

Posting Komentar

wdcfawqafwef