Daging Babi Bercampur Daging Kambing – Beratnya Dugaan Umat Islam Di Malaysia.

Daging Babi Bercampur Daging Kambing – Beratnya Dugaan Umat Islam Di Malaysia. - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Daging Babi Bercampur Daging Kambing – Beratnya Dugaan Umat Islam Di Malaysia., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Daging Babi Bercampur Daging Kambing – Beratnya Dugaan Umat Islam Di Malaysia.
link : Daging Babi Bercampur Daging Kambing – Beratnya Dugaan Umat Islam Di Malaysia.

Baca juga


Daging Babi Bercampur Daging Kambing – Beratnya Dugaan Umat Islam Di Malaysia.

Gempar ! Baru-baru ini, Jabatan Perkhidmatan Kuarantin dan Pemeriksaan Malaysia (MAQIS) telah berjaya mendedahkan penipuan yang dilakukan oleh pengusaha tempatan berkenaan dading import.

Empat kontena dipercayai berisi daging babi bercampur daging kambing yang di. import dari Sepanyol di sita oleh jabatan terbabit dalam serbuan di Perlabuhan Tanjung Pelepas (PTP) , Gelang Patah.

MAQIS, melalui ketua Pengarah Johor/Melaka, Siti Nur Ahmad berkata, hasil maklumat awam, pihaknya menyita 120 tan bekalan daging dengan nilai RM 2 juta.

Kesemuanya di letakkan bercampur dalam empat kotena sejuk beku.

Maklumat yang di terima oleh pihaknya sejak 31 Mei dan tindakan terus di ambil untuk menyekat pergerakan kontena tersebut dari keluar dari perlabuhan.

Kes tersebut di siasat di bawah Seksyen 11 (1) Akta MAQIS 2011 di mana jika sabit kesalahan di denda maksimum Rm 100000 , atau penjara 6 tahun atau kedua-duanya bagi kesalahan pertama manakala bagi kesalahan kedua boleh di denda maksimum Rm 150000 atau penjara 7 tahun atau kedua-duanya sekali.

Pengimport terbabit sudah di panggil dan pihak MAQIS akan membuat pendakwaan jika sabit kesalahan.

Sumber


First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel Daging Babi Bercampur Daging Kambing – Beratnya Dugaan Umat Islam Di Malaysia.

Sekianlah artikel Daging Babi Bercampur Daging Kambing – Beratnya Dugaan Umat Islam Di Malaysia. kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Daging Babi Bercampur Daging Kambing – Beratnya Dugaan Umat Islam Di Malaysia. dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/daging-babi-bercampur-daging-kambing_20.html

0 Response to "Daging Babi Bercampur Daging Kambing – Beratnya Dugaan Umat Islam Di Malaysia."

Posting Komentar

wdcfawqafwef