Dah Elok Makan Spaghetti Terus Makan Meggi, Dari Minum San Fransico Terus Minum Kopi-O

Dah Elok Makan Spaghetti Terus Makan Meggi, Dari Minum San Fransico Terus Minum Kopi-O - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dah Elok Makan Spaghetti Terus Makan Meggi, Dari Minum San Fransico Terus Minum Kopi-O, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dah Elok Makan Spaghetti Terus Makan Meggi, Dari Minum San Fransico Terus Minum Kopi-O
link : Dah Elok Makan Spaghetti Terus Makan Meggi, Dari Minum San Fransico Terus Minum Kopi-O

Baca juga


Dah Elok Makan Spaghetti Terus Makan Meggi, Dari Minum San Fransico Terus Minum Kopi-O

Tiga belas pemidato terbaik daripada industri kewangan negara telah terpilih hari ini untuk merebut piala pada Pertandingan Pidato antara Institusi Kewangan Piala Gabenor Bank Negara Malaysia (Pertandingan Pidato Piala Gabenor). Jushua Meta Anak Nully daripada CIMB Bank Berhad muncul sebagai juara dengan menggondol Piala Gabenor BNM yang menjadi rebutan melalui tajuk pidatonya “Skim Cepat Kaya: Mengapa Masih Ramai Yang Tertipu?”.

Melalui hujah yang dilontarkan selama tujuh minit, para peserta menampilkan kuasa pujukan dan daya intelek yang tinggi untuk menghalusi pelbagai isu kewangan yang menarik. Pertandingan pidato pada tahun ini berjaya menarik lebih ramai penyertaan dengan hampir 100 peserta berbakat daripada 29 institusi kewangan menyampaikan pidato pada peringkat saringan dua hari sebelumnya.

Antara tajuk pidato utama yang menjadi pilihan ialah mengapa rakyat Malaysia masih terjebak dalam skim cepat kaya; fintech dan perkembangan dunia kewangan; kewangan Islam dan hala tuju masa hadapan; serta insurans dan takaful, kehendak atau keperluan. Pertandingan pidato hari ini diserikan dengan kehadiran Abdul Rasheed Ghaffour, Timbalan Gabenor Bank Negara Malaysia.


Pertandingan Pidato Piala Gabenor, yang dianjurkan dengan kerjasama DBP buat kali pertama pada tahun 2009, kini sudahpun dipertandingkan selama sembilan tahun berturut-turut. Acara ini menjadi platform untuk peserta industri kewangan berkongsi pandangan mereka tentang isu-isu kewangan semasa yang merupakan isu penting dalam kalangan rakyat Malaysia.

 Matlamat serampang dua mata acara ini adalah untuk memupuk rasa bangga dan minat yang mendalam terhadap Bahasa Kebangsaan. Melalui program seperti ini, Bank berharap penggunaan Bahasa Kebangsaan dalam komunikasi dengan pengguna sektor kewangan akan menjadi lebih mantap dan berkesan. Bank juga berharap dapat memanfaatkan bakat dan kemahiran pekerja institusi kewangan dalam bidang pengucapan awam dalam Bahasa Malaysia. Sejak dipertandingkan, Bank telah berjaya menarik penyertaan kira-kira 450 peserta daripada lebih 30 institusi kewangan.

Dengan mempelbagaikan pendekatan komunikasinya, Bank berjaya menarik lebih ramai penyertaan melalui saluran media sosial iaitu menggunakan platform twitter, facebook dan instagram.  Berdasarkan maklum balas yang diterima, Bank turut melanjutkan tempoh bengkel pidato dari satu hari ke dua hari untuk memberikan pemahaman yang lebih mendalam tentang pidato kepada para peserta.

 Bengkel pada tahun ini diadakan pada 11-12 Mei dan 24-25 Mei dengan jumlah peserta lebih 70 orang. Para peserta didedahkan dengan pelbagai teknik pidato dan penggunaan gaya bahasa yang berbeza-beza. Akhir sekali, tajuk pidato dipilih berdasarkan perkembangan yang penting dan menarik dalam industri kewangan seperti fintech dan inovasi dalam inisiatif rangkuman kewangan, serta isu semasa seperti penggunaan kad debit dank ad kredit pintar, serta etika dan profesionalisme dalam amalan kewangan.

Pemenang Pertandingan Pidato Piala Gabenor 2017 menerima wang tunai sebanyak RM5,000 untuk juara, RM3,000 tempat kedua dan RM2,000 tempat ketiga. Mereka juga menerima piala, sijil penyertaan dan hadiah buku yang diterbitkan oleh DBP. Pertandingan Pidato Piala Gabenor dimulai dengan dua acara saringan pada 12 dan 13 Julai. Bank mengalu-alukan penyertaan 12 institusi kewangan asing pada tahun ini dalam acara yang meraikan Bahasa Kebangsaan negara. Pertandingan Pidato Piala Gabenor terbuka kepada semua kakitangan institusi kewangan.

Lihat persembahannya di video ini:-



First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel Dah Elok Makan Spaghetti Terus Makan Meggi, Dari Minum San Fransico Terus Minum Kopi-O

Sekianlah artikel Dah Elok Makan Spaghetti Terus Makan Meggi, Dari Minum San Fransico Terus Minum Kopi-O kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Dah Elok Makan Spaghetti Terus Makan Meggi, Dari Minum San Fransico Terus Minum Kopi-O dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/dah-elok-makan-spaghetti-terus-makan.html

0 Response to "Dah Elok Makan Spaghetti Terus Makan Meggi, Dari Minum San Fransico Terus Minum Kopi-O"

Posting Komentar

wdcfawqafwef