Ini 3 Firma Pertahanan Turki Yang Mendapat Tempat Terbaik Di Dunia

Ini 3 Firma Pertahanan Turki Yang Mendapat Tempat Terbaik Di Dunia - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ini 3 Firma Pertahanan Turki Yang Mendapat Tempat Terbaik Di Dunia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ini 3 Firma Pertahanan Turki Yang Mendapat Tempat Terbaik Di Dunia
link : Ini 3 Firma Pertahanan Turki Yang Mendapat Tempat Terbaik Di Dunia

Baca juga


Ini 3 Firma Pertahanan Turki Yang Mendapat Tempat Terbaik Di Dunia

(Foto: aa.com.tr)
Tiga firma pertahanan Turki tersenarai dalam senarai 100 pertahanan firma teratas dalam dunia tahun ini, dengan dua mendaki ranking, dan yang yang ke-tiga membuat pencapaian pertamanya, Anadolu Agency melaporkan.

Syarikat gergasi Turki Aselsan naik satu tempat kepada angka 57 dalam senarai 100 teratas menurut majalah Defense News, dan Turkish Aerospace Industries berada di belakang, pada angka 61, melonjak naik 11 tempat daripada tempat ke-72 pada tahun lepas

Pembuat peluru berpandu Roketsan juga membuat pencapaian terbarunya, apabila berjaya memasuki senarai tahun ini pada tempat ke-98.

Defense News Top 100 dilihat sebagai senarai industri pertahanan paling berprestij di dunia.

Dalam satu kenyataan, Aselsan mengatakan bahawa tahun lepas perolehan kewangan syarikat itu mengatasi $ 1 bilion.

Aselsan mula-mula memasuki senarai pada tahun 2006, ketika itu ia menduduki tempat ke-93.

Menurut syarikat itu, Aselsan memberikan penyelesaian kepada pelanggannya dalam bidang seperti sistem komunikasi ketenteraan dan sivil, radar dan sistem perang elektronik, sistem avionik, sistem pertahanan dan senjata, dan sistem tentera laut dan keselamatan.

Negara-negara baru akan ditambah kepada portfolio eksport Aselsan setiap tahun, memandangkan firma Turki mengeksport kepada sekurang-kurangnya 60 buah negara di lima benua.

Di samping itu, Aselsan mempunyai usaha sama di Azerbaijan, Emiriah Arab Bersatu, Kazakhstan, Jordan, Arab Saudi, dan Malaysia.

- TAI dan Roketsan

Pada tempat ke-61 dalam senarai, TAI, yang juga dikenali sebagai TUSAS, telah berjaya dalam produk tempatan seperti kenderaan udara tanpa pemandu ANKA, helikopter ATAK untuk tentera Turki, dan pesawat latihan HURKUS.

Syarikat itu, yang mensasarkan untuk meningkatkan pendapatannya kepada $ 10 bilion menjelang 2026, menawarkan perkhidmatannya dalam bidang pesawat dan sistem ruang udara serta penyelesaian logistik.

Pada tahun 2011, tahun pertamanya dalam senarai, TAI mendapat tempat ke-83. Perolehan kewangan firma itu meningkat daripada $ 886 juta pada tahun 2015 kepada lebih $ 1 bilion pada 2016.

Manakala, kemasukan senarai baru Roketsan pula mempunyai perolehan kewangan pada tahun lalu sebanyak $ 364 juta.

Antara yang turut mendapat tempat Defense News Top 100 tahun ini adalah penerbangan gergasi A.S. Lockheed Martin dengan perolehan $ 43.4 bilion, diikuti oleh Boeing A.S. dengan $ 29.5 bilion, dan pertahanan gergasi British BAE Systems dengan $ 23.6 bilion.



First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel Ini 3 Firma Pertahanan Turki Yang Mendapat Tempat Terbaik Di Dunia

Sekianlah artikel Ini 3 Firma Pertahanan Turki Yang Mendapat Tempat Terbaik Di Dunia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ini 3 Firma Pertahanan Turki Yang Mendapat Tempat Terbaik Di Dunia dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/ini-3-firma-pertahanan-turki-yang.html

0 Response to "Ini 3 Firma Pertahanan Turki Yang Mendapat Tempat Terbaik Di Dunia"

Posting Komentar

wdcfawqafwef