Kenapa Atasan DAP Tak Sain Kenyataan Kecam Israel?

Kenapa Atasan DAP Tak Sain Kenyataan Kecam Israel? - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kenapa Atasan DAP Tak Sain Kenyataan Kecam Israel?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kenapa Atasan DAP Tak Sain Kenyataan Kecam Israel?
link : Kenapa Atasan DAP Tak Sain Kenyataan Kecam Israel?

Baca juga


Kenapa Atasan DAP Tak Sain Kenyataan Kecam Israel?

KUALA LUMPUR – Pakatan Harapan dalam satu kenyataan rasmi hari ini mengutuk tindakan biadab Israel menutup Masjid Al-Aqsa di Baitul Maqdis demi mengambil hati umat Islam negara ini.

Kenyataan itu ditandatangani secara bersama oleh wakil DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan Parti Amanah Negara (PAN)

PKR mewakilkan Presidennya, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, manakala PPBM diwakili oleh Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden PAN, Datuk Dr. Mujahid Yusof mewakili PAN.

Bagaimanapun, DAP sekadar mewakilkan pemimpin muda Melayu DAP bertaraf Penolong Setiausaha Publisiti yang pernah terpalit dengan skandal pergaulan bebas iaitu Zairil Khir Johari bagi menandatangani kenyataan itu.

Situasi agak pelik itu sekali gus menimbulkan tanda tanya adakah DAP benar-benar ikhlas dalam menandatangani kenyataan rasmi itu kerana tidak ditandatangani pimpinan tertingginya seperti Lim Kit Siang atau anaknya, Lim Guan Eng.

“Dengan menghalang hak umat Islam untuk beribadat di Masjid Al-Aqsa, rejim Israel secara terang-terangan telah mencabuli Perisytiharan Hak Asasi Manusia Sejagat 1948 dan Kovenan Antarabangsa Hak Sivil dan Politik 1966 yang mana Israel adalah signatori,” kata kenyataan bersama Pakatan Harapan itu.

Pakatan Harapan yang diterajui parti liberal dan sekular DAP dalam kenyataan itu seterusnya meminta supaya arahan penutupan Masjid Al-Aqsa oleh rejim Zionis dihentikan segera.

Blok pembangkang tersebut bagaimanapun mengingatkan, bukan hanya umat Islam marah dengan tindakan Israel itu, sebaliknya semua penganut agama lain turut membantahnya. – MYNEWSHUB.CC

Loading...


First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel Kenapa Atasan DAP Tak Sain Kenyataan Kecam Israel?

Sekianlah artikel Kenapa Atasan DAP Tak Sain Kenyataan Kecam Israel? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kenapa Atasan DAP Tak Sain Kenyataan Kecam Israel? dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/kenapa-atasan-dap-tak-sain-kenyataan.html

0 Response to "Kenapa Atasan DAP Tak Sain Kenyataan Kecam Israel?"

Posting Komentar

wdcfawqafwef