K’jaan Belum Berhasrat Ubah Harga Minyak Secara Harian

K’jaan Belum Berhasrat Ubah Harga Minyak Secara Harian - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul K’jaan Belum Berhasrat Ubah Harga Minyak Secara Harian, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : K’jaan Belum Berhasrat Ubah Harga Minyak Secara Harian
link : K’jaan Belum Berhasrat Ubah Harga Minyak Secara Harian

Baca juga


K’jaan Belum Berhasrat Ubah Harga Minyak Secara Harian

KUALA LUMPUR – Kerajaan setakat ini belum berhasrat untuk menukar mekanisme penetapan harga minyak petrol dan diesel secara mingguan kepada harian, kata Menteri Kewangan Kedua Datuk Johari Abdul Ghani.

Beliau berkata formula penetapan harga bahan api yang dicadangkan oleh Menteri Perdagangan, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Datuk Seri Hamzah Zainuddin sebelum ini juga memerlukan masa serta penelitian secara menyeluruh.

“Elok kita bagi sedikit masa untuk KPDNKK menyelaras bagaimana (penetapan) mekanisme perubahan harga mingguan ini.

“Jika dilaksanakan mengikut penetapan harga harian, ia memerlukan persediaan yang rapi manakala pengusaha dan pemilik syarikat minyak juga perlu membuat persiapan,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri sambutan Hari Raya Aidilfitri anjuran Perbadanan Pembangunan Kampong Bharu (PKB) di sini, hari ini.

Sehubungan itu, Johari berkata penetapan harga minyak secara mingguan akan diteruskan buat masa ini sehingga keputusan lebih baik dapat dicapai yang dapat memberi faedah kepada semua pihak termasuk rakyat serta kalangan pengusaha bahan api berkenaan.

“Penetapan harga minyak mingguan setakat ini nampak ‘ok’ dah. Semua orang boleh mendapat manfaatnya.

“Pada akhirnya kelak, kerajaan tidak mahu ambil duit daripada pengguna. Kalau harga minyak jatuh, pengguna mesti mendapat manfaat dan begitu juga kalau harga minyak naik bermakna pengguna kena menanggungnya (kesan kenaikan),” katanya. – BERNAMA

Loading...


First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel K’jaan Belum Berhasrat Ubah Harga Minyak Secara Harian

Sekianlah artikel K’jaan Belum Berhasrat Ubah Harga Minyak Secara Harian kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel K’jaan Belum Berhasrat Ubah Harga Minyak Secara Harian dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/kjaan-belum-berhasrat-ubah-harga-minyak.html

0 Response to "K’jaan Belum Berhasrat Ubah Harga Minyak Secara Harian"

Posting Komentar

wdcfawqafwef