Pakcik Ini Rela Berkorban Dari Kelantan Ke KL Buat Grab Car Bagi Menyara Anak Di Mesir

Pakcik Ini Rela Berkorban Dari Kelantan Ke KL Buat Grab Car Bagi Menyara Anak Di Mesir - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pakcik Ini Rela Berkorban Dari Kelantan Ke KL Buat Grab Car Bagi Menyara Anak Di Mesir, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pakcik Ini Rela Berkorban Dari Kelantan Ke KL Buat Grab Car Bagi Menyara Anak Di Mesir
link : Pakcik Ini Rela Berkorban Dari Kelantan Ke KL Buat Grab Car Bagi Menyara Anak Di Mesir

Baca juga


Pakcik Ini Rela Berkorban Dari Kelantan Ke KL Buat Grab Car Bagi Menyara Anak Di Mesir

Sangat tidak terkira betapa banyaknya pengorbananan ibu bapa kepada anak-anak mereka. Kita mungkin tidak tahu bagaimana mereka bersusah payah mencari rezeki siang malam demi memastikan anak-anak dapat tidur lena dan makan mencukupi. Anak-anak ada kalanya tidak menyedari hal ini kerana jarang sekali ibu bapa menunjukkan kepayahan mereka di depan anak-anak.

Ada juga yang fikir sengsara ini biarlah ibu bapa sendiri yang tanggung. Dan ini pula kisah seorang bapa dari Kelantan yang cekal mencari rezeki di bandar walaupun usia telah mencecah 60 tahun. Kisah ini diceritakan oleh Rafiqa Rizqin di Instagram miliknya.

Pakcik ini datang ke KL buat grab, balik 2 minggu sekali ke Kelantan demi menampung perbelanjaan anak yang belajar di Mesir

 
Selepas viral, rezeki Pakcik ini semakin murah, makin ramai yang mahu guna khidmat grab car beliau.

Buat grabcar bukan hanya menampung perbelanjaan anak belajar semata-mata, namun bagi menyumbangkan dana bagi pusat pengajian tahfiz milik anaknya di Kelantan.

Ada sebab Allah aturkan kita jumpa orang-orang tertentu kan?

Buat mereka yang ibu bapa masih hidup, luangkan sedikit waktu untuk menghubungi mereka bertanya khabar. Tunjukkan bahawa anda menghargai susah payah mereka selama ini dan akan cuba sehabis mungkin bagi membalas budi mereka. Mereka insan yang paling layak menerima kasih sayang daripada anda bukan?

sumber: laicikang


First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel Pakcik Ini Rela Berkorban Dari Kelantan Ke KL Buat Grab Car Bagi Menyara Anak Di Mesir

Sekianlah artikel Pakcik Ini Rela Berkorban Dari Kelantan Ke KL Buat Grab Car Bagi Menyara Anak Di Mesir kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pakcik Ini Rela Berkorban Dari Kelantan Ke KL Buat Grab Car Bagi Menyara Anak Di Mesir dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/pakcik-ini-rela-berkorban-dari-kelantan.html

0 Response to "Pakcik Ini Rela Berkorban Dari Kelantan Ke KL Buat Grab Car Bagi Menyara Anak Di Mesir"

Posting Komentar

wdcfawqafwef