Rapper Ini Cerita Kisah Beliau Memeluk Islam Selepas Melihat Perlakuan Seorang Muslim Di Penjara Setiap Hari

Rapper Ini Cerita Kisah Beliau Memeluk Islam Selepas Melihat Perlakuan Seorang Muslim Di Penjara Setiap Hari - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Rapper Ini Cerita Kisah Beliau Memeluk Islam Selepas Melihat Perlakuan Seorang Muslim Di Penjara Setiap Hari, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Rapper Ini Cerita Kisah Beliau Memeluk Islam Selepas Melihat Perlakuan Seorang Muslim Di Penjara Setiap Hari
link : Rapper Ini Cerita Kisah Beliau Memeluk Islam Selepas Melihat Perlakuan Seorang Muslim Di Penjara Setiap Hari

Baca juga


Rapper Ini Cerita Kisah Beliau Memeluk Islam Selepas Melihat Perlakuan Seorang Muslim Di Penjara Setiap Hari

(Foto: Muslim Council)
Dave East telah menjumpai kedamaian dalam hidupnya kerana Islam. Rapper dari Harlem bercakap tentang penukaran agamanya dalam video bersiri "I Am Def Jam".

"Saya telah dipenjarakan sebentar di Baltimore, dan banduan di dalam sel penjara saya adalah Muslim," katanya kepada XXLMag.

"Saya memerhatikan dia solat setiap hari, dan pandangan dia untuk keluar daripada keadaan itu jauh lebih positif berbanding lelaki lain yang juga Muslim di penjara."

Keadaan itu memotivasikan East untuk mengetahui tentang ajaran Islam. Beliau berkata agama itu membantu beliau membina sikap yang lebih baik. 

Beliau menjelaskan:

"Islam benar-benar membawa disiplin dalam hidup saya yang saya tidak pernah ada sebelum ini."

"Pemikiran lama saya adalah jika mereka tidak membantu saya, saya tidak akan membantu mereka, tetapi kamu tidak boleh hidup seperti itu. Ia mengenai apa yang kamu boleh lakukan, bukan bagaimana orang dengan kamu. "

Seperti kebanyakan umat Islam, 

East berasa kecewa dengan persepsi buruk tentang Islam. Beliau menginginkan lebih ramai orang memahami dengan lebih baik agamanya (Islam).

"Islam mempunyai pandangan negatif terhadapnya di seluruh dunia berdasarkan apa yang media cuba untuk tunjukkan," kata 

East.

"Mereka tidak menunjukkan kedamaian. Jauh dalam hati saya dan apa yang saya lihat dan apa yang saya dikelilingi, tidak ada yang lebih baik daripada Islam. "


Dalam satu video, beliau menjelaskan bahawa apabila kamera berhenti berkelip dan tiba masanya untuk berehat di rumah, saluran Sejarah dan Islam adalah yang membantu merehatkan minda, badan dan jiwa dari kekacauan industri.

Kepercayaan Islam yang kuat dalam diri Dave telah membimbingnya melalui rintangan hidup ketika tidak ada seorangpun yang memanggil melainkan Allah. 



First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel Rapper Ini Cerita Kisah Beliau Memeluk Islam Selepas Melihat Perlakuan Seorang Muslim Di Penjara Setiap Hari

Sekianlah artikel Rapper Ini Cerita Kisah Beliau Memeluk Islam Selepas Melihat Perlakuan Seorang Muslim Di Penjara Setiap Hari kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Rapper Ini Cerita Kisah Beliau Memeluk Islam Selepas Melihat Perlakuan Seorang Muslim Di Penjara Setiap Hari dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/rapper-ini-cerita-kisah-beliau-memeluk.html

0 Response to "Rapper Ini Cerita Kisah Beliau Memeluk Islam Selepas Melihat Perlakuan Seorang Muslim Di Penjara Setiap Hari"

Posting Komentar

wdcfawqafwef