Empat negara putuskan hubungan diplomatik dengan Qatar

Empat negara putuskan hubungan diplomatik dengan Qatar - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Empat negara putuskan hubungan diplomatik dengan Qatar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Empat negara putuskan hubungan diplomatik dengan Qatar
link : Empat negara putuskan hubungan diplomatik dengan Qatar

Baca juga


Empat negara putuskan hubungan diplomatik dengan Qatar

DUBAI: Empat negara, Arab Saudi, Mesir, Emiriah Arab Bersatu (UAE) dan Bahrain, bertindak memutuskan hubungan diplomatik dengan Qatar, dengan memetik keganasan dan ekstremisme sebagai penyebabnya.

Agensi berita rasmi Arab Saudi melaporkan negara itu mengambil tindakan tersebut kerana "mahu memastikan hak kedaulatannya dijamin oleh undang-undang antarabangsa dan perlindungan keselamatan negara daripada bahaya keganasan dan ekstremisme".

Agensi berita Mesir pula mendakwa Qatar terbabit dalam memberi sokongan kepada organisasi pengganas termasuk kumpulan Muslim Brotherhood.

Satu kenyataan dari agensi berita Bahrain pula memetik sekutu rapat Arab Saudi itu turut mengambil tindakan yang sama, dengan rakyat Bahrain diberi tempoh 14 hari untuk meninggalkan Qatar.

Turut mengambil tindakan sama adalah Emiriah Arab Bersatu (UAE) yang memberikan temph 48 jam diplomat mereka untuk meninggalkan Qatar.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sG9cwl

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first onKhabar Malaysia


Demikianlah Artikel Empat negara putuskan hubungan diplomatik dengan Qatar

Sekianlah artikel Empat negara putuskan hubungan diplomatik dengan Qatar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Empat negara putuskan hubungan diplomatik dengan Qatar dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/06/empat-negara-putuskan-hubungan.html

0 Response to "Empat negara putuskan hubungan diplomatik dengan Qatar"

Posting Komentar

wdcfawqafwef