Kapal angkasa berlepas bersama 40 tikus

Kapal angkasa berlepas bersama 40 tikus - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kapal angkasa berlepas bersama 40 tikus, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kapal angkasa berlepas bersama 40 tikus
link : Kapal angkasa berlepas bersama 40 tikus

Baca juga


Kapal angkasa berlepas bersama 40 tikus


Kapal angkasa lepas SpaceX Dragon dilancarkan hari ini di Hudson, Amerika Syarikat, menuju ke Pangkalan Angkasa Lepas Antarabangsa, bersama 40 tikus istimewa yang dibiak oleh Taconic Biosciences khusus untuk misi itu.

Projek ini merupakan kerjasama antara Universiti California, Los Angeles (UCLA), Pusat Kemajuan Sains di Angkasa (CASIS), BioServe dan NASA.

Untuk misi yang dinamakan ‘Rodent Research-5’ ini, tikus berkenaan menyokong penyelidikan diketuai oleh Dr Chia Soo, profesor pembedahan di Pusat Pengajian Pergigian, Kejuruteraan dan Perubatan di UCLA. Kajian ini mengkaji tentang molekul NELL-1, iaitu protein yang dihasilkan oleh badan manusia yang penting untuk pertumbuhan dan pembangunan tulang yang normal.

40 tikus yang dirawat dengan NELL-1 akan dilancarkan ke Pangkalan Angkasa Lepas Antarabangsa untuk menguji sama ada kehadiran molekul akan menghalang kelesapan tulang yang berkaitan dengan mikrograviti.

Graviti yang kurang di angkasa akan mempercepatkan proses kelesapan tulang yang semula jadi. Tikus hidup ini akan kembali ke bumi untuk dijalankan penilaian lanjut oleh pasukan Dr Soo selepas tempoh mereka dalam keadaan mikrograviti.

Pasukan tersebut berharap untuk menemui hasil bagi membangunkan terapi yang mengelakkan kelesapan tulang dan selanjutnya, memperkuatkan tulang dalam kalangan manusia.

“Sejarah ‘Taconic Biosciences dengan program angkasa lepas bermula sejak tahun 1985, apabila tikus Taconic pertama dihantar ke angkasa.

Baru-baru ini lagi, kami telah menyokong misi penyelidikan roden dengan CASIS yang roden telah ditempatkan di Pangkalan Angkasa Lepas Antarabangsa untuk tempoh yang lama. Penyelidikan ini membantu saintis untuk mengenali kesan mikrograviti awal terhadap kelesapan tulang dan otot,” ujar Dr Gretchen Kusek, pengurus program sains dengan Taconic.


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qREROK

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first onKhabar Malaysia


Demikianlah Artikel Kapal angkasa berlepas bersama 40 tikus

Sekianlah artikel Kapal angkasa berlepas bersama 40 tikus kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kapal angkasa berlepas bersama 40 tikus dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/06/kapal-angkasa-berlepas-bersama-40-tikus.html

0 Response to "Kapal angkasa berlepas bersama 40 tikus"

Posting Komentar

wdcfawqafwef