London Kembali Berdarah

London Kembali Berdarah - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul London Kembali Berdarah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : London Kembali Berdarah
link : London Kembali Berdarah

Baca juga


London Kembali Berdarah



Sekurang-kurangnya tujuh orang terbunuh, manakala 48 yang lain cedera apabila sebuah van yang dipandu militan Daesh merempuh pejalan kaki di Jambatan London sebelum menikam orang ramai di tepi jalan dan beberapa kawasan di kota itu kelmarin. 

Anggota polis yang bergegas ke lokasi kejadian dan menembak mati tiga penyerang lelaki di Pasar Borough, berhampiran Jambatan London, beberapa hari sebelum pilihan raya Britain diadakan. Insiden itu berlaku kurang dua minggu selepas serangan pengebom bunuh diri di konsert pop penyanyi Amerika Syarikat (AS), Ariana Grande di Manchester yang mengorbankan 22 orang. 

“Seramai tujuh orang terbunuh, manakala tiga penyerang ditembak mati,” kata Ketua Antikeganasan Britain, Mark Rowley. Tambahnya, ketiga-tiga penyerang itu dilihat memakai jaket letupan yang kemudian didapati palsu. Salah seorang daripada penyerang memakai jersi Arsenal.

Perkhidmatan Ambulans London menyatakan, 48 mangsa yang cedera dibawa ke hospital di seluruh bandar raya itu. Tiga buah hospital utama ditutup bagi memastikan keselamatan pesakit dan kakitangan.

Mangsa yang cedera termasuk anggota Polis Pengangkutan Britain yang tiba paling awal di lokasi kejadian dan ditikam di bahagian muka dan kakinya. Selain itu, seorang rakyat Australia dan empat warga Perancis disahkan cedera dalam serangan berkenaan.

✍ Sumber Pautan : ☕ Samurai Biru

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s7EK1s

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first onKhabar Malaysia


Demikianlah Artikel London Kembali Berdarah

Sekianlah artikel London Kembali Berdarah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel London Kembali Berdarah dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/06/london-kembali-berdarah.html

0 Response to "London Kembali Berdarah"

Posting Komentar

wdcfawqafwef