Obor KL2017 Menyala Di Puncak Gunung Kinabalu

Obor KL2017 Menyala Di Puncak Gunung Kinabalu - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Obor KL2017 Menyala Di Puncak Gunung Kinabalu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Obor KL2017 Menyala Di Puncak Gunung Kinabalu
link : Obor KL2017 Menyala Di Puncak Gunung Kinabalu

Baca juga


Obor KL2017 Menyala Di Puncak Gunung Kinabalu


RANAU: Obor Kuala Lumpur 2017 (KL2017) secara rasmi dinyalakan di puncak Gunung Kinabalu pagi tadi.

Kumpulan 24 pendaki diketuai Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar tiba di puncak tertinggi Asia Tenggara itu pada jam 6 pagi, selepas memulakan pendakian dari Laban Rata.

Obor itu dibawa ke puncak Gunung Kinabalu sempena Larian Obor KL2017 peringkat Sabah menjelang penganjuran Sukan SEA ke-29 dan Sukan Para ASEAN Kesembilan di Kuala Lumpur, Ogos nanti.

Turut berada di puncak itu ialah maskot Sukan SEA ke-29, Rimau.

Sabah menjadi destinasi kelima Larian Obor KL2017 selepas Johor, Melaka, Negeri Sembilan serta Wilayah Persekutuan Labuan.

Obor berkenaan akan dibawa turun hari ini, seterusnya dibawa menjelajah sekitar Sabah sebelum diserahkan pula kepada Sarawak.

Pendakian itu juga sangat signifikan kerana ia diadakan pada hari ulang tahun kedua kejadian gempa bumi di Sabah.

Gempa bumi berskala 5.9 berpusat di Gunung Kinabalu kira-kira jam 7.30 pagi pada 5 Jun 2015 menyebabkan 18 maut iaitu sembilan warga Singapura, Malaysia (6), manakala masing-masing seorang dari China, Jepun dan Filipina. - BHOnline


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s7XvBO

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first onKhabar Malaysia


Demikianlah Artikel Obor KL2017 Menyala Di Puncak Gunung Kinabalu

Sekianlah artikel Obor KL2017 Menyala Di Puncak Gunung Kinabalu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Obor KL2017 Menyala Di Puncak Gunung Kinabalu dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/06/obor-kl2017-menyala-di-puncak-gunung.html

0 Response to "Obor KL2017 Menyala Di Puncak Gunung Kinabalu"

Posting Komentar

wdcfawqafwef