Pasaran Minyak Susut

Pasaran Minyak Susut - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pasaran Minyak Susut, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pasaran Minyak Susut
link : Pasaran Minyak Susut

Baca juga


Pasaran Minyak Susut


SINGAPURA: Pasaran minyak susut hari ini, dengan Brent bergelut untuk kekal pada paras AS$50 setong, berikutan usaha Pertubuhan Negara-Negara Pengeksport Petroleum (OPEC) mengehadkan pasaran terjejas oleh peningkatan pengeluaran Amerika Syarikat (AS) yang berterusan. 

Niaga hadapan minyak mentah Brent meningkat lebih AS$50 setong dalam dagangan awal, tetapi kembali susut kepada AS$49.94 pada 0040 GMT. 

Niaga hadapan West Texas Intermediate AS (WTI) pada AS$47.69 setong, terjejas berikutan peningkatan berterusan dalam pengeluaran AS. 

Meskipun usaha yang diketuai OPEC untuk membendung pengeluaran sehingga hampir 1.8 juta tong sehari (bpd) mula memberi kesan kepada bekalan, tetapi menurut peniaga, kenaikan berterusan dalam pengeluaran AS melemahkan langkah itu. 

Data perkapalan di Thomson Reuters Eikon menunjukkan, bekalan tangki untuk pelanggan di seluruh dunia berada pada 24.3 juta tong sehari pada Mei, susut daripada 24.8 juta bpd pada April dan berbanding purata 25.1 juta bpd pada lima bulan pertama tahun ini. 

Purata penghantaran OPEC ialah 26.4 juta bpd pada tiga bulan terakhir 2016. Harga yang rendah disebabkan peniaga lebih berhati-hati dengan bekalan tinggi walaupun OPEC berusaha untuk mengurangkan bekalan. 

Pengeluaran minyak mentah AS melonjak lebih 10 peratus sejak pertengahan 2016 kepada 9.34 juta bpd. Reuters


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qW7zJr

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first onKhabar Malaysia


Demikianlah Artikel Pasaran Minyak Susut

Sekianlah artikel Pasaran Minyak Susut kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pasaran Minyak Susut dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/06/pasaran-minyak-susut.html

0 Response to "Pasaran Minyak Susut"

Posting Komentar

wdcfawqafwef