Pertumbuhan Global Diunjur 2.7 Peratus Tahun Ini

Pertumbuhan Global Diunjur 2.7 Peratus Tahun Ini - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pertumbuhan Global Diunjur 2.7 Peratus Tahun Ini, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pertumbuhan Global Diunjur 2.7 Peratus Tahun Ini
link : Pertumbuhan Global Diunjur 2.7 Peratus Tahun Ini

Baca juga


Pertumbuhan Global Diunjur 2.7 Peratus Tahun Ini


WASHINGTON: Bank Dunia mengekalkan unjuran pertumbuhan global akan meningkat kepada 2.7 peratus tahun ini, dipacu menerusi sektor pembuatan dan perdagangan, keyakinan pasaran yang bertambah baik dan pemulihan dalam harga komoditi.

Bank Dunia mengunjurkan pertumbuhan global meningkat sebanyak 2.7 peratus tahun ini, berbanding jangkaan 2.4 peratus pada 2016.

Bank itu berkata, negara maju menunjukkan prestasi peningkatan terutama bagi Jepun dan Eropah, manakala tujuh pasaran baharu muncul terbesar iaitu China, Brazil, Mexico, India, Indonesia, Turki dan Russia sekali lagi membantu memacu pertumbuhan global.

"Dengan pemulihan yang agak rapuh tetapi sedang diusahakan, setiap negara perlu mengambil peluang berkenaan untuk melaksanakan pembaharuan institusi dan pasaran yang mana boleh menarik pelaburan swasta bagi membantu mengekalkan pertumbuhan dalam jangka panjang," kata Presiden Bank Dunia, Jim Yong Kim dalam satu kenyataan.

Bank Dunia meningkatkan unjuran pertumbuhan 2017 bagi Jepun iaitu sebanyak 0.6 mata peratus sejak Januari kepada 1.5 peratus, manakala unjuran bagi zon euro meningkat sebanyak 0.2 mata peratus kepada 1.7 peratus.

Bagi kedua-dua kes itu, peningkatan dalam eksport dan pengurangan kewangan konvensional membantu kepada pertumbuhan.

Bank Dunia juga berkata, pertumbuhan Amerika Syarikat (AS) juga bertambah baik tetapi kurang 0.1 mata peratusan daripada unjuran untuk 2017, kepada 2.1 peratus selepas pertumbuhan yang lemah pada awal tahunnya yang disebabkan penarikan semula harga dalam perbelanjaan pengguna, yang dilihat sebagai sementara.

Ia meningkatkan sedikit unjuran bagi pertumbuhan AS pada 2018, kepada 2.2 peratus. - Reuters


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s7v07y

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first onKhabar Malaysia


Demikianlah Artikel Pertumbuhan Global Diunjur 2.7 Peratus Tahun Ini

Sekianlah artikel Pertumbuhan Global Diunjur 2.7 Peratus Tahun Ini kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pertumbuhan Global Diunjur 2.7 Peratus Tahun Ini dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/06/pertumbuhan-global-diunjur-27-peratus.html

0 Response to "Pertumbuhan Global Diunjur 2.7 Peratus Tahun Ini"

Posting Komentar

wdcfawqafwef