247 Anggota Polis, Sertai Ikrar Bebas Rasuah

247 Anggota Polis, Sertai Ikrar Bebas Rasuah - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 247 Anggota Polis, Sertai Ikrar Bebas Rasuah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 247 Anggota Polis, Sertai Ikrar Bebas Rasuah
link : 247 Anggota Polis, Sertai Ikrar Bebas Rasuah

Baca juga


247 Anggota Polis, Sertai Ikrar Bebas Rasuah

LABUAN – Seramai 247 anggota polis Labuan termasuk yang berpangkat tinggi menyertai ikrar bebas rasuah (IBR) sebagai usaha membebaskan mereka daripada gejala rasuah.

Majlis ikrar yang diinisiatifkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) turut melibatkan 46 kakitangan awam pelbagai agensi, menjadikan keseluruhan yang terlibat seramai 293 orang.

Majlis ikrar yang diketuai Ketua Polis Labuan ACP Adzhar Othman itu adalah juga sebagai usaha menyatukan anggota polis Labuan dalam memerangi rasuah.

“Kami sebagai anggota polis mendukung apa yang sering diingatkan oleh ketua polis negara dalam membebaskan setiap anggota daripada gejala rasuah sesungguhnya inisiatif ini yang berlangsung serentak seluruh negara dua hari lalu adalah baik,” katanya kepada Bernama hari ini.

Adzhar berkata beberapa langkah telah diatur oleh Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard untuk memastikan rasuah dapat dikawal dalam kalangan anggota PDRM.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar Isnin lalu berkata, pihaknya menyasarkan sifar rasuah dalam kalangan anggota PDRM dan pelbagai usaha akan dibuat bagi mencapai objektif berkenaan.

Beliau mengakui wujud amalan rasuah dalam kalangan anggotanya, namun usaha mencegah perbuatan itu mesti bermula daripada keikhlasan diri anggota untuk menolak rasuah. – BERNAMA

Loading...


First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel 247 Anggota Polis, Sertai Ikrar Bebas Rasuah

Sekianlah artikel 247 Anggota Polis, Sertai Ikrar Bebas Rasuah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 247 Anggota Polis, Sertai Ikrar Bebas Rasuah dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/247-anggota-polis-sertai-ikrar-bebas.html

0 Response to "247 Anggota Polis, Sertai Ikrar Bebas Rasuah"

Posting Komentar

wdcfawqafwef