Perhilitan Rampas 12 Ekor Burung Helang Di Pendang

Perhilitan Rampas 12 Ekor Burung Helang Di Pendang - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Perhilitan Rampas 12 Ekor Burung Helang Di Pendang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Perhilitan Rampas 12 Ekor Burung Helang Di Pendang
link : Perhilitan Rampas 12 Ekor Burung Helang Di Pendang

Baca juga


Perhilitan Rampas 12 Ekor Burung Helang Di Pendang

ALOR SETAR – Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Kedah merampas 12 ekor burung helang yang dipelihara seorang lelaki, tanpa kebenaran, di rumahnya di Bukit Jenun, Pendang, semalam.

Pengarahnya, Inche [email protected] Ali Che Aman berkata kesemua burung helang pelbagai spesies yang dianggarkan bernilai ribuan ringgit dirampas kira-kira 2 petang di dalam kawasan kediaman lelaki terbabit.

“Hasil siasatan mendapati lelaki berumur 41 tahun itu tidak mempunyai sebarang dokumen pemilikan secara sah daripada Jabatan Perhilitan untuk menyimpan burung-burung helang tersebut yang merupakan spesies terjadual di bawah Akta Pemuliharaan Hidupan Liar 2010 (Akta 716).

“Antara spesies yang dirampas ialah Lang Sika (Accipiter trivirgatus), Lang Malam (Machearhamphus alcinus), Lang Hindek (Spizaetus cirrhatus) dan Collared Falconet (Microhietax caerulescens),” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Katanya, selepas mendapat perintah pelupusan daripada mahkamah, kesemua burung helang tersebut akan dilepaskan semula ke habitat asal.

Kes disiasat di bawah Seksyen 68(2)(a) yang boleh didenda tidak melebihi RM100,000 atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya sekali. – BERNAMA

Loading...


First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel Perhilitan Rampas 12 Ekor Burung Helang Di Pendang

Sekianlah artikel Perhilitan Rampas 12 Ekor Burung Helang Di Pendang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Perhilitan Rampas 12 Ekor Burung Helang Di Pendang dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/perhilitan-rampas-12-ekor-burung-helang.html

0 Response to "Perhilitan Rampas 12 Ekor Burung Helang Di Pendang"

Posting Komentar

wdcfawqafwef