'Diet Dengan Ilmu' , Wanita Kongsi Cara Diet Yang Betul Sehingga Turun 32 Kg

'Diet Dengan Ilmu' , Wanita Kongsi Cara Diet Yang Betul Sehingga Turun 32 Kg - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 'Diet Dengan Ilmu' , Wanita Kongsi Cara Diet Yang Betul Sehingga Turun 32 Kg, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 'Diet Dengan Ilmu' , Wanita Kongsi Cara Diet Yang Betul Sehingga Turun 32 Kg
link : 'Diet Dengan Ilmu' , Wanita Kongsi Cara Diet Yang Betul Sehingga Turun 32 Kg

Baca juga


'Diet Dengan Ilmu' , Wanita Kongsi Cara Diet Yang Betul Sehingga Turun 32 Kg

Siapa yang tidak mahu tubuh badan yang kurus, seimbang dan sihat. Baik lelaki dan perempuan, keduanya juga mengidamkan bentuk tubuh badan yang ideal.
Tetapi segelintir orang merasakan diet itu merupakan suatu perkara yang amat berat dan susah untuk dilakukan.
Sebenarnya terdapat pelbagai cara dan teknik yang boleh dilakukan untuk mendapatkan tubuh badan yang kurus tanpa perlu mengambil pil pil yang boleh membahayakan kesihatan.
Ikuti perkongsian daripada Fadhlina Halipah tentang mengamalkan cara ‘diet dengan ilmu’.
Yang dulu usah dikenang, tapi kita berusaha untuk jadi lebih baik. Antara beberapa tips yang saya amalkan untuk turunkan 32 Kg.
    Diet Dengan Ilmu. 
1. Ada matlamat dan sasaran. Contohnya jika hendak menurunkan 30kg, jangan terus sasarkan jumlah itu, sebaliknya cuba turunkan tiga hingga empat kilogram sebulan. Lakukan berulang kali, konsisten dan disiplin. 
2. Perlu ada rancangan hidangan yang lengkap dengan keperluan makronutrien dan mikronutrien yang diperlukan badan. Turun berat tanpa perlu berlapar. 
3. Rasa seronok dengan rancangan hidangan, jangan tertekan dan diet perlu warna-warni. 
4. Konsep nasi segenggam. Pilih lauk sama ada ikan atau ayam yang dikukus, direbus atau dipanggang. Pemilihan lauk sangat penting. 
5. Elak minum air manis, lebihkan air kosong serta buah. 
6. Makan sedikit tapi kerap, seeloknya enam kali sehari dengan selangan tiga ke empat jam. 
7. Jangan tertipu dengan pembungkusan atau iklan makanan. Baca nutrisi pada label terlebih dulu. 
8. Fokus kepada 80 peratus pemakanan, 20 peratus senaman dan 100 peratus minda. Kita gemuk dengan makan, jadi hendak turun berat, seharusnya betulkan cara pemakanan.
9. Jangan bandingkan diri dengan orang lain. Setiap orang berbeza dan unik. 
10. Carilah kawan atau komuniti yang ada misi yang sama, baru rasa bersemangat. 
11. Tidur awal dan dapatkan tidur yang berkualiti.
12. Kawal emosi. Tekanan juga memberi kesan kepada badan. Nak turun berat perlu makan dengan betul, bukan maakn sikit. Semoga membantu.

First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel 'Diet Dengan Ilmu' , Wanita Kongsi Cara Diet Yang Betul Sehingga Turun 32 Kg

Sekianlah artikel 'Diet Dengan Ilmu' , Wanita Kongsi Cara Diet Yang Betul Sehingga Turun 32 Kg kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 'Diet Dengan Ilmu' , Wanita Kongsi Cara Diet Yang Betul Sehingga Turun 32 Kg dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/diet-dengan-ilmu-wanita-kongsi-cara.html

0 Response to "'Diet Dengan Ilmu' , Wanita Kongsi Cara Diet Yang Betul Sehingga Turun 32 Kg"

Posting Komentar

wdcfawqafwef