Gantung Buaian Bayi Dalam MRT, Pasangan Ini Dikritik Netizen Kerana Menyifatkan Tindakan Itu Amat Membahayakan..

Gantung Buaian Bayi Dalam MRT, Pasangan Ini Dikritik Netizen Kerana Menyifatkan Tindakan Itu Amat Membahayakan.. - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Gantung Buaian Bayi Dalam MRT, Pasangan Ini Dikritik Netizen Kerana Menyifatkan Tindakan Itu Amat Membahayakan.., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Gantung Buaian Bayi Dalam MRT, Pasangan Ini Dikritik Netizen Kerana Menyifatkan Tindakan Itu Amat Membahayakan..
link : Gantung Buaian Bayi Dalam MRT, Pasangan Ini Dikritik Netizen Kerana Menyifatkan Tindakan Itu Amat Membahayakan..

Baca juga


Gantung Buaian Bayi Dalam MRT, Pasangan Ini Dikritik Netizen Kerana Menyifatkan Tindakan Itu Amat Membahayakan..

PETALING JAYA: Transit Aliran Massa (MRT) menyifatkan tindakan seorang ibu yang menggantung buaian anaknya di dalam pengangkutan awam itu sebagai amat membahayakan.
MRT dalam satu kenyataan turut menasihati semua penumpang supaya menjaga keselamatan apabila menggunakan perkhidmatan itu dan tidak merosakkan kemudahan disediakan.

Menurut MRT, sekiranya individu atau kumpulan ditangkap melakukan kerosakan kepada kemudahan awam terutamanya di stesen MRT, mereka boleh didakwa di bawah Akta Kerajaan Tempatan (9 Undang-Undang Kecil Vandalisme 1991).
Malah, pelaku vandalisme turut boleh dikenakan denda RM 2,000 atau penjara tidak lebih daripada setahun jika disabitkan kesalahan.

"Mereka juga boleh dikenakan tindakan di bawah Akta Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat 2010," demikian menurut kenyataan itu.
Terdahulu, tindakan seorang wanita yang mengejutkan penumpang MRT apabila menggantung buaian anaknya pada senggayut pemegang tempat berdiri.
Gambar tindakan pelik ibu kanak-kanak itu turut menjadi tular di laman media sosial dan dikecam netizen.
Seorang pengguna Facebook, Nana Abd Rashid berkongsi status mengenai peristiwa itu yang disifatkan sebagai amat memalukan.

"Alahai kak, awat tak bawak tilam, toto skali naik MRT. Tolonglah kak, jangan bagi malu. Anak-anak tu kalau boleh pantau sikit, jaga harta benda awam bersama.
"Boleh pula dia bawa buai sangkut dalam MRT. Keselamatan anak tanggungjawab mak bapa ,kalau la emergency brake, tercampak anak, confirm viral salahkan MRT... alahai...," tulisnya di Facebook.
Rata-rata yang menyaksikan gambar tersebut mengakui terkejut dengan tindakan yang dilakukan oleh pasangan itu dan berharap agar mereka lebih sensitif ketika menggunakan perkhidmatan awam.

@Razif : "Alahaiii, korang ingat yang ini rumah korang ke sesuka hati je nak menggantung buaian bayi dalam MRT."
@SitiZaimun: " Ada juga mak orang perangai macam ini, nak dijadikan rumah terus kot."
@Aliza Razak: "Aduhai.. biar betul ni? Ada juga manusia macam ini. Saya pun tak tahu nak cakap apa, korang fikir la sendiri."
@Azah Haziq Akashah: "Tak faham la orang sekarang ini, nak service world class tapi mentality korang masih takda class."
@AzizahArif: " Cuba bayangkan jika train tersebut brake emergency dan anak itu tercampak dan pecah kepala. Siapa yang harus dipesalahkan."
@Liza Ummbulohi Dinie: "Taknak turun kot cik kak ni, dah beli tiket return Kajang - Sungai Buloh. Bersiar-siar satu family. Adeh entah la tak tahu nak cakap apa kerana perasaan menjadi serba salah kalau nak tegur."


First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel Gantung Buaian Bayi Dalam MRT, Pasangan Ini Dikritik Netizen Kerana Menyifatkan Tindakan Itu Amat Membahayakan..

Sekianlah artikel Gantung Buaian Bayi Dalam MRT, Pasangan Ini Dikritik Netizen Kerana Menyifatkan Tindakan Itu Amat Membahayakan.. kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Gantung Buaian Bayi Dalam MRT, Pasangan Ini Dikritik Netizen Kerana Menyifatkan Tindakan Itu Amat Membahayakan.. dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/gantung-buaian-bayi-dalam-mrt-pasangan.html

0 Response to "Gantung Buaian Bayi Dalam MRT, Pasangan Ini Dikritik Netizen Kerana Menyifatkan Tindakan Itu Amat Membahayakan.."

Posting Komentar

wdcfawqafwef