Pakatan Harapan Tidak Didominasi Kaum Melayu

Pakatan Harapan Tidak Didominasi Kaum Melayu - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pakatan Harapan Tidak Didominasi Kaum Melayu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pakatan Harapan Tidak Didominasi Kaum Melayu
link : Pakatan Harapan Tidak Didominasi Kaum Melayu

Baca juga


Pakatan Harapan Tidak Didominasi Kaum Melayu

KUALA LUMPUR – “Kaum Melayu tidak mendominasi Pakatan Harapan”. Demikian penegasan Penasihat DAP, Lim Kit Siang berhubung kedudukan pakatan pembangkang itu selepas mengumumkan barisan pucuk pimpinannya baru-baru ini.

Tegas beliau, kaum Melayu tidak mendominasi Pakatan Harapan walaupun Tun Dr. Mahathir Mohamad dilantik sebagai pengerusi dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ketua umumnya.

“Pakatan Harapan adalah didominasi oleh rakyat Malaysia termasuk Cina dan India,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Pakatan Harapan pada 13 Julai lalu mengumumkan pelantikan Mahathir daripada PPBM sebagai pengerusi dan Anwar daripada PKR sebagai ketua umum, namun pengumuman itu disambut dengan rasa curiga ramai pihak.

Langkah itu dipercayai semata-mata bertujuan mengaburi mata orang Melayu kononnya Pakatan Harapan didominasi oleh Melayu walhal umum mengetahui majoriti pemimpin dalam gabungan parti pembangkang itu terdiri daripada bukan Melayu.

Kit Siang sebelum ini juga menegaskan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bukan ketua dalam Pakatan Harapan walaupun pimpinan tertinggi pakatan pembangkang itu kini dibarisi oleh pemimpin dua parti tersebut.

Kata beliau, partinya tetap mempunyai hak sama rata dengan PKR dan PPBM dalam Pakatan Harapan dan sebarang keputusan yang mahu dibuat Pakatan Harapan tetap memerlukan persetujuan DAP, bukan seperti Barisan Nasional (BN) yang beliau dakwa didominasi parti Melayu UMNO. – MYNEWSHUB.CC

Loading...


First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel Pakatan Harapan Tidak Didominasi Kaum Melayu

Sekianlah artikel Pakatan Harapan Tidak Didominasi Kaum Melayu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pakatan Harapan Tidak Didominasi Kaum Melayu dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/pakatan-harapan-tidak-didominasi-kaum.html

0 Response to "Pakatan Harapan Tidak Didominasi Kaum Melayu"

Posting Komentar

wdcfawqafwef