Program Qurban IRM di 28 Negara Dilanda Krisis

Program Qurban IRM di 28 Negara Dilanda Krisis - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Program Qurban IRM di 28 Negara Dilanda Krisis, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Program Qurban IRM di 28 Negara Dilanda Krisis
link : Program Qurban IRM di 28 Negara Dilanda Krisis

Baca juga


Program Qurban IRM di 28 Negara Dilanda Krisis

ISLAMIC Relif Malaysia (IRM) melancarkan kempen Qurban Anda Harapan Mereka di 28 negara. Projek amal ini bagi membolehkan rakyat mengadakan ibadah korban di negara yang dilanda krisis peperangan, ancaman kemiskinan dan umat yang sedang dilanda bencana kebuluran.

Menurut Ketua Pegawai Eksekurif IRM, Zairulshahfuddin Zainal Abidin, kempen ini satu program ummah yang terbesar menjelang Hari Raya Korban pada 1 September ini.

“Umat Islam di Iraq, Palestin, Albania, Bosnia, Lebanon dan Syria antara penerima manfaat bagi kempen ini,” katanya.

Selain itu, pelarian Palestin dan Syria yang berlindung di Jordan turut disenaraikan dalam pakej penerima manfaat program ini.

Program Qurban Anda Harapan Mereka turut diadakan di Afghanistan, Chechnya, Filipina, Pakistan, Sudan dan Sudan Selatan.

“Jumlah sumbangan korban berbeza mengikut negara yang disenaraikan berdasarkan kos semasa di wilayah terbabit,” kata Zairulshahfuddin.

Kos sumbangan bermula serendah RM390 di Malawi hinggalah ke RM2,000 di Iraq dan Palestin.

“Marilah kita bantu kerana sasaran penerima daging qurban kali ini ialah mangsa kebuluran, mangsa perang, pelarian dan umat Islam di negara miskin,” katanya.

Bagi umat Islam yang berhajat boleh melayari laman http://ift.tt/2v6cFpX. Atau hubungi talian 03-8926 3434.

Anda juga boleh mengunjungi Facebook IslamicReliefMalaysia atau Whatapps 018 637 9788.

Loading...


First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel Program Qurban IRM di 28 Negara Dilanda Krisis

Sekianlah artikel Program Qurban IRM di 28 Negara Dilanda Krisis kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Program Qurban IRM di 28 Negara Dilanda Krisis dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/program-qurban-irm-di-28-negara-dilanda_16.html

0 Response to "Program Qurban IRM di 28 Negara Dilanda Krisis"

Posting Komentar

wdcfawqafwef