Liga Arab Beri Amaran Kepada Israel "Dengan Siapa Israel Berhadapan" Di Jerusalem

Liga Arab Beri Amaran Kepada Israel "Dengan Siapa Israel Berhadapan" Di Jerusalem - Hallo sahabat Khabar Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Liga Arab Beri Amaran Kepada Israel "Dengan Siapa Israel Berhadapan" Di Jerusalem, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Liga Arab Beri Amaran Kepada Israel "Dengan Siapa Israel Berhadapan" Di Jerusalem
link : Liga Arab Beri Amaran Kepada Israel "Dengan Siapa Israel Berhadapan" Di Jerusalem

Baca juga


Liga Arab Beri Amaran Kepada Israel "Dengan Siapa Israel Berhadapan" Di Jerusalem

Liga Arab telah memberi amaran kepada Israel bahawa mereka sedang "bermain dengan api" apabila melepasi "garis merah" Jerusalem, memetik laporan Middle East Monitor.

Menteri-menteri luar Liga Arab akan mengadakan mesyuarat kecemasan pada hari Rabu membincangkan mengenai konflik Israel-Palestin, menurut kenyataan hari Ahad, 

Israel menghantar pasukan tambahan ke Tebing Barat yang diduduki pada hari Sabtu selepas keganasan tercetus kerana pemasangan pengesan logam Israel di pintu masuk ke kompleks Masjid Al-Aqsa di bandar lama Jerusalem.

Seorang penyerang Palestin menikam tiga orang Israel di sebuah penempatan haram di Tebing Barat yang diduduki pada hari Jumaat, dan satu jam lebih awal tiga orang Palestin terbunuh.

Di Jerusalem pada hari Sabtu, polis Israel menggunakan peralatan rusuhan untuk meleraikan berpuluh-puluh rakyat Palestin yang melemparkan batu dan botol kepada mereka.

Setiausaha Agung Liga Arab Ahmed Aboul Gheit berkata dalam satu kenyataan:

"Baitulmuqaddis adalah garis merah yang tidak dibenarkan oleh orang Islam dan Arab untuk diseberang, dan apa yang sedang berlaku hari ini adalah percubaan untuk mengenakan realiti baru di kota suci.

"Kerajaan Israel sedang bermain dengan api dan mempertaruhkan krisis besar dengan dunia Arab dan Islam."

Menteri-menteri luar Liga Arab akan mengadakan mesyuarat kecemasan di Kaherah pada hari Rabu, kumpulan itu berkata dalam satu kenyataan.

Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu merancang untuk bermesyuarat pada hari Isnin untuk membincangkan tentang kekerasan yang paling dahsyat berlaku antara Israel-Palestin selama bertahun-tahun.

Sweden, Mesir dan Perancis meminta mesyuarat itu segera membincangkan mengurangkan konflik di Jerusalem.

Pope Francis berkata pada hari Ahad bahawa beliau kecewa dengan keganasan baru-baru ini di Jerusalem dan menyeru dialog dan mengelakkan ekstremis untuk membantu memulihkan keamanan.

Komander tentera Israel telah memberi amaran keganasan mungkin meningkat, dan telah meminta pemerintah Israel menghapuskan pengesan logam.



First Appear On Online News Malaysia

Appear first on Khabar Malaysia


Demikianlah Artikel Liga Arab Beri Amaran Kepada Israel "Dengan Siapa Israel Berhadapan" Di Jerusalem

Sekianlah artikel Liga Arab Beri Amaran Kepada Israel "Dengan Siapa Israel Berhadapan" Di Jerusalem kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Liga Arab Beri Amaran Kepada Israel "Dengan Siapa Israel Berhadapan" Di Jerusalem dengan alamat link https://malaysiaitu.blogspot.com/2017/07/liga-arab-beri-amaran-kepada-israel.html

0 Response to "Liga Arab Beri Amaran Kepada Israel "Dengan Siapa Israel Berhadapan" Di Jerusalem"

Posting Komentar

wdcfawqafwef